Friday 1 April 2011

Hikayat Juadah Maya

dap! dup! dap!...macam-macam aku rase bile nak start blogging ni....ye la dulu tak tahu pun pasal blog2 ni.
mane tak nye, dulu aku layan web, internet nie pun kurang...tapi setelah aku berjaya menamatkan satu perjuangan yang bertaraf World War II bagi aku, aku start layan internet bagi menghilangkan tahap kebosanan yang dah mencecah berjuta tan metrik ni.


facebook. 
well,  bende ni takde la menjadi ketaksuban aku sebagaimana aku taksub terhadap lagu-lagu Maher Zain tyme sekolah dulu...
" taknak lost contact ngan my fren "
tu la skema jawapan kepada soalan tentang ke'fanatik'an (ade ke word ni) terhadap hasil kerja mamat Harvard berambut kerinting tu.
Bile dah menerokai dunia internet yang takde pagar atau tembok seumpama Great Wall  yang menahan...macam-macam bende aku dah sangkut....

BLOGGING
mule-mule tengok blog aku bukak blog kak elia ( girlfren budak kelantan berwajah Jet Li Harimau Malaya).

jejariruncing - runcing ke?

Oooo...nie ke blog...cite pasal boifren, cinta and life yang aku rasa memang susah tahap ultra nak cite kat orang...tapi die sempoi..next ak tersengaja terjumpa blog bro Obefeind yang buat aku tukar impression aku terhadap dunia blogging..
" ni lagi sempoi...sukati je nak cite ape.."

Blog serius
then pastu aku search blog seumpama ni seterusnye memberi kepuasan kat empunya tuk follow.
tap..tap kawan-kawan dah bergondong join blogging macam nak pergi audition Akademi Fantasia
at that time aku tahu yang blog ruangan untuk mereka yang tak puas menulis kat dalam Kertas Bahasa Melayu time SPM dulu....so diorang tuangkan segala idea bernas ala-ala Steve Job kat kertas yang tak ade cop Lembaga Peperiksaan Malaysia ni...yang best boleh letak gambar ngan video ikut sukati korang...takde pengawas nak tegur...

So..aku rase sebagai mukadimah, ini juadah yang pertama merangkap asal-asul blog ni..mungkin x sehebat Hikayat Merong Mahawangsa atau Lord Of The Ring, tapi cukup jelas sejelas wajah dDr di helaian Harian Metro


chow!!

No comments:

Post a Comment